wtorek, 18 października 2016

Leśne ścieżki

Jesień rozgościła się w pełni i aura jest coraz chłodniejsza. Jeszcze chce nam się słońca i spacerów. Chodzimy do lasu i zbieramy grzyby, które pozostały.
Gdy przeprowadziliśmy się w te odludne miejsce, chodziłam do lasu codziennie i nie bałam się niczego. Jednak teraz stąpam ostrożniej. Nasłuchuję i rozglądam się, bo to wszakże dom zwierząt, a ja wkraczam na ich prywatny teren - zupełnie nieproszona. 
Nie chciałabym spotkać się "oko w oko" z dzikiem lub lisem.
Zapraszam Was zatem na krótką wycieczkę do mojego lasu.











44 komentarze:

  1. Las jest zawsze piękny, ale jesienią chyba najładniejszy. Uwielbiam jak i Ty włóczyć się po lesie, a że zwykle idę z psami, to i lis mi nie straszny bo czmycha...
    Cudne ujęcia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham las. Po przeprowadzce cieszyłam się jak nie wiem co i brnęłam przez las i chaszcze. Ale później usłyszałam kilka niewesołych historii, które gdzieś tam się komuś w lesie przydarzyły, więc teraz jestem czujna. Uściski :))

      Usuń
  2. I jak są drzewa liściaste to o tej porze jest pięknie ;) Ulu a gdzie koszyczek z grzybami :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszyczek, Beatko już jest opróżniony, a grzybki w słoiczkach i w zamrażalce, ale jutro sprawdzę czy w lesie jeszcze coś dla mnie nie zostało. Buziaczki :)

      Usuń
  3. Tak wielkie huby widuję na drzewach w moim mieście, wcześniej tego nie zauważyłam. Twój las jak z bajki, obrosłe mchami pnie i słońce między konarami. Sama boję się chodzić po lesie. W lasach bydgosko-toruńskich bywały nawet 2 lata temu wilki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och !!! Wiadomością o wilkach to naprawdę mnie przeraziłaś. Pewnie mogą się pojawić i na pomorzu, bo to chyba wędrowne zwierzęta. Brrr.

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia:) Las o każdej porze roku jest zachwycający...Masz Ulu szczęście, że możesz obcować z naturą na co dzień :)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam bardziej docenić ten klimat i bliskość natury, a ja wciąż jeszcze tęsknię za miastem...

      Usuń
  5. Pięknie jest w Twoim lesie, trochę magicznie i bajkowo. Spacer po takim lesie z pewnością jest dużą przyjemnością.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sobie myślę, że każdy spaceruje tam, gdzie ma blisko. Wcześniej spacerowałam ulicami miasta i odwiedzałam sklepy. Teraz mam las - dosłownie "pod nosem". To moja miejscówka. Pozdrawiam :))

      Usuń
  6. Magiczne zdjęcia. Świetnie uchwyciłaś piękno jesiennego lasu na zdjęciach i całe szczęście, że nie spotkałaś dzika. Kiedyś miałam tę przyjemność, ale na szczęście potraktował mnie jak element przyrody i poszedł w swoją stronę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff ! To naprawdę miałaś szczęście ! Uściski posyłam :))

      Usuń
  7. Cudne leśne zdjęcia :-) Piękny jest Twój las.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna dawka pięknych zdjęć. Te dni, kiedy mamy złotą polską jesień są naprawdę cudowne. Szkoda, że w tym roku jest ich tak mało. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję :) Mamy piękny kraj, tylko nie każdy to piękno potrafi dostrzec. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Uleńko nie zazdroszczę ci a jednak ja w tych górach moich coś ostatnio nie tak - piękne widoki - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze zdjęcie z Twojego lasu mnie oczarowało :-))) Ale pięknie ! grzyby są jakieś? U nas susza straszna,że nawet muchomorów nie było :-( Uściski serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzyby wciąż jeszcze są, ale jest ich już coraz mniej. Pogoda chyba sprzyja ich rozwojowi, bo jest dosyć ciepło- między 6-9 st.C i wilgotno. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Jestem z Mazur i taki właśnie zapach świerków mi się z domem kojarzył. Tęskie za domem Kochana.....bardzo chce już wrocić do naszej Polski, do naszych lasów! Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Są takie miejsca i zapachy i widoki, które nam o czymś ważnym przypominają. Ty, Szymeczko masz Polskę i Mazury w sercu. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja w lesie boję się najbardziej kleszczy, małe to to a chorobę roznosi paskudną. Boreliozą poczęstowały mojego męża więc wiem coś o tym.
    Pozdrawiam serdecznie, też z lasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażynko ! Kleszcz przyczepił się do mnie raz w życiu ( i nie mam na myśli mojego męża - ha ha ha !!! )

      Usuń
  15. Mam nadzieję, że jesień jeszcze pozwoli się sobą nacieszyć, bo też mam las na wyciągnięcie ręki, tylko ciągle w drodze jestem ;) Właśnie wróciłam z Inowrocławia i liczę na jutrzejszy jesienny spacer :) Grzybów sporo też już mamy Pozdrawiam Uleńko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się wybrać na jesienny spacer do lasu lub do parku. Jesień ma swój urok. Ty dużo podróżujesz, Gabrysiu, więc pewnie nie łatwo znaleźć czas na spacer. Uściski posyłam :)

      Usuń
  16. Piękne uroki jesieni :)Z chęcią zobaczę nowe uszytki:) Uściski.pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy na dworze robi się coraz zimniej, zaczynamy się zabierać za wnętrze domu, a na maszynę już spoglądam i pomysły w głowie się rodzą. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. Prześliczny las. Uwielbiam taki luźny z poszyciem z mchu. Ciekawe czy dużo grzybków nazbierałaś:)
    Ciepłe pozdrowienia zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku było trochę mniej grzybów niż w ubiegłym, ale trochę było. Do lasu mam 50 metrów, więc zawsze można jakieś grzybki do obiadu przynieść, bez wielkiej wyprawy. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  18. Piękne zdjęcia!! aż mnie zachęciłaś do leśnego spaceru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Cieszę się, że Ciebie zachęciłam do takiego spaceru :)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Dzięki Ania :)) Taki spacer wśród drzew niesamowicie relaksuje. Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  20. Pokazałaś majestat i spokój lasu. A nawet ciszę. Te omszałe drzewa są ujmujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękne podsumowanie i ślę pozdrowienia !

      Usuń
  21. Pięknie w tym Twoim lesie Ulko. Potrafię docenić piękno gdzie indziej ,ale jako patriotka lokalna....w mojej Dukli podoba mi się najbardziej,tu wszystkie pory roku są cudne,no może zastanowię się nad zimą ,bo jej nie lubię ,ale to nie znaczy ,że nie potrafię docenić tej "czystości" gdy patrzę na taką biała pierzynkę.Pozdrawiam ale jeszcze z jesiennej Dukli,dzisiaj co prawda trochę mokrej,ale zawsze mojej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ! Na pewno w samej Dukli i jej okolicach jest pięknie. Nigdy tam nie byłam, ale kto wie ? Może znajdzie się ona na trasie moich podróży. Wtedy chętnie zwiedzę te zakątki.

      Usuń

Za każdy komentarz bardzo dziękuję :)))